16-09-2019 |
Slapstick 1 seizoen 2019-2020
Hallo allemaal!
Het nieuwe seizoen is inmiddels al weer gestart en de eerste
wedstrijden zijn al weer gespeeld! We hopen dat iedereen een mooie zomer heeft
gehad.
Op de hockeyclub was het afgelopen zomer wel even schrikken.
De storm/windhoos die over een dunne strook Roden trok heeft ons mooie complex
ook flink geraakt, met schade aan dak, ballenvanger en HK veld tot gevolg. Met
vereende krachten en hulp van lokale ondernemers was alles gelukkig weer snel
gerepareerd en opgeruimd. Mooi dat er direct leden klaar stonden mee te helpen!
Zoals jullie vast al gezien hebben, wordt er door Krinkels
(met hulp van vele leden/ouders) hard gewerkt aan de aanleg van het nieuwe Han
Kluppel waterveld. Hieronder meer info daarover.
Bestuur:
Het afgelopen seizoen hebben de voorbereidingen voor het
nieuwe veld veel van de tijd van het bestuur gevraagd. In het komende seizoen
is er daarom gelukkig weer tijd voor andere zaken. We hebben onze eerste
vergadering gehad. Ook komend seizoen is Sander Renkema weer voorzitter en
Arjen Reinsma onze penningmeester. Sander & Arjen zijn blij met de bestuursondersteuning
van Charlotte de Jong en Guus Rabius. Wij zijn allen aanspreekpunt voor
verschillende commissies:
Charlotte de Jong: activiteitencommissie en de
ledenwerfcommissie
Guus Rabius: veld- en groencommissie.
Arjen Reinsma: sponsorcommissie en de onderhoudscommissie
(Clubhuis).
Sander Renkema: kantinecommissie en de
communicatiecommissie.
En Tim: technische zaken (training / coaching en
hockeymateriaal).
Het komende seizoen willen wij jullie regelmatig op de
hoogte houden via de Slapstick
van de
ontwikkelingen binnen de verschillende commissies en het bestuur. Daarnaast
vragen we van iedere teammanager gedurende het seizoen één tekstuele bijdrage
waarin ontwikkelingen in zijn/haar team gedeeld worden.
We kijken uit naar een mooi seizoen met prachtig nieuw
waterveld.
Het nieuwe veld:
Dankzij jarenlang sparen door de vereniging & de
stichting en de hulp van Henk en
Jöpke
Bellinga is het dan eindelijk zover en kunnen we
straks hockeyen op een waterveld. Iets wat uniek is voor een vereniging van
onze omvang.
We zijn er erg blij mee!
Op 27 september om 20:00hr
zullen we het veld feestelijk openen en ook
direct in gebruik gaan nemen! Heren 1 speelt die avond om 20:30hr tegen Emmen. Het
zou mooi zijn met zo veel mogelijk (jeugd)spelers die avond het nieuwe veld in
te wijden. Verdere info volgt, vooral via de social media!
In de media en in de gemeenteraad wordt gesproken over de
startnotitie Roden Zuid. Er wordt een gebiedsplan opgesteld voor deze hoek van
Roden. MHC Roden wordt daarin ook genoemd. Als bestuur zijn we goed op de
hoogte zijn en in goed overleg met de gemeente. In de eerstvolgende
ledenvergadering (waarschijnlijk eind oktober; datum volgt) kunnen we hier meer
info over geven.
Technische zaken:
Het seizoen 2019/2020 is net begonnen, maar achter de
schermen zijn we al sinds begin augustus bezig geweest om de seizoensstart
voor iedereen soepel te laten verlopen.
Trainers en coaches moesten geregeld worden, er moesten 2 trainingsschema's
gemaakt worden, de coachavond moest geregeld worden, teams moesten juist
in Lisa gezet worden en ga zo maar door. Ook de trainers moesten natuurlijk
weer klaargestoomd worden voor het nieuwe seizoen. Eind augustus hebben we
daarom met alle trainers bij elkaar gezeten om het nieuwe seizoen gezamenlijk
weer op te starten. Er werd van alles besproken. Van omgang met materialen
tot aan trainingsdoelstellingen voor de 1e periode. Ook alle nieuwe
regels werden besproken, zodat alle kids op de club deze ook goed door
zouden krijgen. We hoopten eigenlijk ook al het waterveld op te
kunnen, zodat we met alle trainers de waterveldtechnieken konden
doornemen. Dit zat er helaas nog niet in. In de herfstvakantie zal een
vervolgbijeenkomst gepland worden, zodat iedereen het komende half jaar
het spelen op een waterveld perfect getraind krijgt.
Alle trainers zijn dus klaar voor het nieuwe seizoen en
kunnen niet wachten tot het nieuwe veld bespeelbaar is!
We hebben er met z'n allen weer zin in en gaan het komende seizoen hopelijk
weer op het veld, maar ook zeker naast het veld, tot een groot succes
maken!
Keepersmaterialen:
Het is belangrijk dat de keepers dit jaar weer goede bescherming
hebben in het veld. Daarvoor porberen we elk jaar de keepersets te controleren
en waar nodig aan te vullen. Coördinatie ligt bij Xanne Klaassens en Hans
Winkels. Via de website is contact met hen te krijgen.
Vanuit de kantine:
De kantinecommissie wil graag iedereen wijzen op de huisregels
van de club (zie eerder bericht via website en app). Nieuwe huisregel is dat de
club van vrijdag 22.00 uur alleen voor
18 plussers
is. Wij vragen dan ook de medewerking van ouders om hun
minderjarige kinderen niet later dan 22.00 uur op de club te laten blijven.
Na analyse van de inkoop en de verkoop willen wij over gaan
op flesjes bier ipv tapbier. Deze wijziging zal dan ook binnenkort zichtbaar
zijn in de kantine.
Als kantinecommissie zijn wij na het vertrek van Carla
Schambach en Kiki Dob weer versterkt met de komst van Sacha van den Hoed en
Monique Overakker. Wie zitten er nog meer in de kantinecommissie en hoe kan ik
ze bereiken?
Klik hier
Vrijdag 6 september beginnen (of verleden tijd afhankelijk)
van publiceren) wij weer met het koken op de club. Opgeven kan weer tot
woensdag 23.00 uur. Na de oproep zijn wij blij 5 nieuwe kokers toe te voegen
aan de kookgroep.
Heb je opmerkingen/wensen voor wat betreft het assortiment
in de kantine laat het ons gerust weten.
Vanuit de
sponsorcommissie: Wie maakt de sponsorcommissie compleet?
Wij zijn nog op zoek naar iemand die met ons de
sponsoractiviteiten van MHC Roden wil gaan begeleiden. Op dit moment bestaat de
sponsorcommissie uit 2 heren (Arjen Reinsma en Arjan Zinger) en 1 dame (Rodi
Nijp). Wij houden ons o.a. bezig met het werven van nieuwe sponsors, we beheren
de bestaande contacten, we regelen de borden langs het veld en zijn het
aanspreekpunt voor shirtsponsors. Aangezien we dit jaar ook meer sponsors
willen betrekken bij de evenementen die georganiseerd gaan worden, hebben we
een paar extra handen nodig. Spreken bovenstaande werkzaamheden je aan, neem
dan eens contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.
Arjen is te bereiken op telefoonnummer:
06-21546807, Arjan op nummer: 06-27299693 en Rodi op nummer: 06-15366878. De
tijdsbesteding is circa 4 uur per maand en is vrij in te vullen. Je kunt met je
inzet voor de sponsorcommissie je vrijwilligersbijdrage terugverdienen.
Graag tot horens! De Sponsorcommissie
Onderhoudscommissie:
Samen met Mathijs Oudega gaat Arjen het komende seizoen zich
inzetten voor de ouderhoudscommissie. Het komende seizoen gaan we 4
klusochtenden organiseren voor het clubhuis onderhoud. We gaan de ochtenden
zoveel mogelijk samen plannen met de veld- en groencommissie, zodat we er een
gezellige en efficiënte klusochtend van kunnen maken. In de volgende Slapstick
zullen we de data met jullie delen zodat jullie je kunnen inschrijven.
Daarnaast zullen we ook het komende seizoen weer meedoen aan de NL Doet dag op
13 en 14 maart 2020. Deze data kunnen jullie dus alvast noteren!
Slapstick
Zoals gezegd is dit niet de laatste slapstick. We gaan komend
seizoen proberen elke 4-6 weken een slapstick uit te brengen. De volgende staat
voor de week van 28 oktober in de planning. Als er zaken te melden zijn vanuit
de verschillende commissies of vanuit jou als lid van MHC Roden, dan horen we die
graag voor 25 oktober.
Sportieve groet,
Arjen en Sander